reklama

Diferencovať sa.. .

Byť iný ako ostatní, byť naozaj atraktívnym kresťanom, ktorý nežije v uniformite, ale naplno prežíva svoj osobný plán spásy, ktorý dostáva od Boha. Ako však byť „iný“ a pritom byť stále obľúbený týmto svetom?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Myslím, že to, čo každý človek dokáže uznať na niekom inom je odhodlanosť a žitie presvedčenia. Teda ak budem naozaj naplno vnútri presvedčený o Kristovej pravde a budem aj schopný žiť vieru, moje skutky budú svedčiť za mňa. A budem konať a hovoriť z plnosti srdca. Takto sa môj štýl života bude zdať atraktívny aj pre iných, práve preto, lebo budú vidieť šťastie a pokoj v mojej tvári.

Dalo by sa povedať, že animátorstvo je tiež istým spôsobom „odlíšenia sa“ od iných. Niekedy sa však môže stať, že animátori pôsobia tiež uniformne a ak žijú hlavne vo vzájomnom kontexte, nemusí sa až tak zdať, že sú jedineční a začnú mať pocit strácania sa. Následne ak potom vstúpia do „sveta bez viery“, stáva sa, že nemajú ešte vyprofilované presvedčenie, ktoré by bolo naozaj atraktívnym aj vo svetskom prostredí.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ja sám som až pred rokom začal naozaj objavovať všetky možnosti ponuky tohto sveta a dovtedy som bol akoby za paravánom a nemusel som riešiť lákavé ponuky, ktoré sa navyše nezdajú byť vôbec zlé. Dokonca si myslím, že je potrebné sa zapájať do svetských aktivít a tam svedčiť. A to, čo zaujme je práve štýl života a prežívania vzťahov.

Keďže je veľmi ľahké iba nechať sa viesť, je ľahké potom aj stratiť správny cieľ. Preto si myslím, že je dôležité a potrebné, aby som si ako mladý kresťan, čo najskôr uvedomil svoje poslanie, rozlíšil ho a rozhodol sa žiť ho spolu s Bohom, aby som prinášal do spoločnosti kvalitné hodnoty a tým spôsobom aj svedčil o Bohu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rozhodnutie, ale zvlášť spoznanie svojich „guidelines“ (vodiacich čiar) je však v zmätku, ktorý diabol vrhá na svet, veľmi náročné. Verím, že ak ale celý tento proces, vlastne aj život, budem riešiť v úzkom a priam intímnom kontakte s Bohom, všetko ostatné príde už samé. Možnože to naše „diferencovanie sa“ spočíva práve v jedinečnosti každého z nás a môjho vzťahu s Bohom. Každý má iné predispozície a dary a teda aj vzťah s Bohom máme úplne odlišný, pohľad naňho, štýl komunikácie, citlivosť na Jeho vôľu a aj odhodlanie konať v Jeho službe.

V skutočnosti neexistuje presný návod ako byť „iný“, atraktívny, uznávaný, lebo pre každého je iná cesta šitá práve na jeho mieru. Nakoniec sa dostávam k tomu, že stačí byť hlavne sám sebou a toto opravdivé prežívanie svojej jedinečnosti ma robí doslova svedkom tohto sveta.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aká to musí byť radosť, keď stretnem človeka, ktorý sa neopakuje po iných, ale priam cítim ako veľmi je inšpirovaný Bohom. Áno, viem že som to zažil veľakrát, keď som len žasol nad niekoho výtvormi, nad krásou vnútra iného, na životom svätých, alebo nad skutkami priateľov.

Verím, že ak objavím práve v Bohu zdroj svojej identity, inšpirácie, môj život sa stane krásnym, iným, svätým.

Peter Kertys

Peter Kertys

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som tu ako pre vás, som ASC a som rád... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu